Blog: Den ultimative Google Tool oversigt

Den ultimative Google Tool oversigt

Få overblik over Googles værktøjer Det går stærkt hos Google, og de udbyder flere og flere spændende værktøjer til brug til optimering af sit website. Det er derfor stærkt tiltrængt med en oversigt, som giver overblikket over alle de tools de tilbyder. Hvis du bruger nedenstående værktøjer succesfuldt, så kender du din egen hjemmeside både i forhold til brugernes adfærd og i […]

Læs mere…

Udregning af konverteringsraten

Hvordan udregnes konverteringsraten? Alle snakker om konverteringsrater, så er der noget mere oplagt end at få fastlagt definitionen? Definitionen på en konverteringsrate kan gives således: Konverteringsraten = Salg divideret med Besøg. Dvs. andelen af besøg, som genererede et salg. For en konverteringsrate er vel en konverteringsrate? Ovenstående formel er sådan systemerne (Google Analytics, Indextools (Yahoo! Web Analytics) og SiteCatalyst) udregner konverteringsraten. Men derfor behøver det ikke […]

Læs mere…

Tidsforbruget pr. side reelt højere

Jeg fortsætter stilen fra i går med fokus på udregning af tidsforbrug. Gårsdagens indlæg omhandlede Google Analytics beregning af tid, specielt med fokus på det gennemsnitlige tidsforbrug på sitet. Udregning af tid pr. sidevisning Dagens emne er udregning af den gennemsnitlige sidevisning. Som nævnt i går udregnes tidsforbruget ved at registrere hver enkelt sidevisnings tidsforbrug. Det udregnes ved at tidsforbruget mellem registrering af […]

Læs mere…

Google Analytics med fejl. Eller..?

Efter flere gange at fået påstanden om “Google Analytics fejl” vil jeg gerne tage debatten op her. Først læste jeg selv oversættelsen hos SørenJ, hvor jeg kommenterede (uden at få svar). Dernæst blev det igen for nylig blæst op som en fejl ved min artikel om webanalyse på kommunikationsforum og endeligt kom kommentaren igen i går til mit indlæg om webstatistik […]

Læs mere…

Kend definitionerne i din webstatistik

Kend definitionerne på dit analyse værktøj Det vigtigste er ikke nødvendigvis om tingene måles på den ene eller den anden måde. Det vigtigste er, at du ved hvilken! Den internationale Web Analytics Association har lavet en branchestandard for hvad de forskellige begreber betyder. Bounce rate Definitionen på bounce rate fx “Single page view visits divided by entry pages”. Så kort kan det gøres […]

Læs mere…
close
Facebook IconYouTube IconTwitter IconBesøg vores Google+ side