Viden om webanalyse til kommunikationsbranchen
Webanalytikeren skriver til kommunikationsbranchen
Mit erklærede mål er at udbrede viden om webanalyse til alle, der har et website eller overvejer at få et. Jeg har derfor forfattet og fået publiceret en artikel på kommunikationsforum.dk, som i dag er på forside og sendt ud i nyhedsbrevet.
Ønsker i at læse indholdet så klik på: artikel om webanalyse fra A til W.
Forslag til emner til andre indlæg på kommunikationsforum eller andre steder modtages gerne.
Conversion Funnel for Dummies!
Kunne være fedt med en artikel, der i menneskesprog beskriver hvad en simpel Conversion Funnel er, og hvordan den benyttes.
Hov, kunne være jeg selv skulle skrive sådan en artikel på min blog…
Hej Jacob
Jeg kan ikke finde noget om back links på din side. Jeg har prøver din interne søgemaskine
er det noget du kan beskrive lidt ved lejlighed?
Vi vil gerne optimere en side med 4 sprog hvordan kan det gøres smart?
MVH
Jens
@Jens: Mange tak for din kommentar. Nu er det et ret stort spørgsmål du slynger ud, det vil være det samme som at jeg spurgte dig hvordan jeg får succes i Kina. Men et par hurtige råd er
– Implementer tracking så i ved hvad brugerne foretager sig (lige pt. kan i kun se data via logfiler, det er noget rod)
– Jeg ville analysere adfærden på det sprog, som har flest besøgende, og kort se om resultaterne matcher de andre sprog. På den måde sparer man at analysere til bunds 4 gange. (optimalt var URL eller sidetitel ens for alle sprog så man kan analysere samlet, men det er ikke tilfældet på jeres site).
– Stav rigtigt… Den danske version er lidt spøjs (service staves service). Få en dansker til at korrekturlæse, så det ikke er præget af svenske ord. Det går også ud over jeres SEO.
Med tracking implementeret kan i analysere på backlinks og effekten af de forskellige søgeord.
Mange tak for spørgsmålene, jeg skriver emnerne på listen over potentielle blogindlæg