Alder og køn i AdWords
Som jeg skrev om i juni, så var der alder og køn i Analytics. Allerede dengang skrev jeg at det så var på vej til AdWords.
Til aften ser jeg så følgende i Google AdWords:
Se DET kan man kalde en bekræftelse fra Google om at vi på sigt kan vælge alder og køn til vores annoncering.
Data er uden tvivl fra Google plus, så trods fanebladene, så kræver det at brugerne er oprettede i G+, og at de er loggede ind når de søger. Det bliver for alvor spitze hvis vi kan målrette kommunikationen ud fra brugerens køn.
Hvad tænker du om det kommende?
Ps: Følger du mig på G+? Så tjek om du følger den rigtige profil, for jeg havde en forkert mail koblet på fra start. Så find mig og følg mig her: https://plus.google.com/114801701217855396816/posts
Alder og køn i AdWords,
Tags:
Google Adwords
Det bliver for vildt, når vi kan målrette vores annoncer efter alder og køn
Hvis de får deres data fra Google Plus, så må vi håbe på, at der kommer flere “normale” danskere med på vognen? De nyeste tal viser, at der er over 400 millioner brugere på Google Plus, mens der er over 900 millioner på Facebook. Jeg ved dog ikke om nogen af mine venner eller familie, som har en profil på Google Plus.
Så sidder Matas manden her og håber at der også snart kommer et væld af mine kunder ind på Google Plus. Altså at der kommer mange flere kvinder derind snart også
haha Allan. Jeg tænker allerede annoncer til mændene “Bagud på point hos konen? Køb årets parfume kalender i Matas Webshop”
@Jan: Lige præcis. Der skal altså lidt mere liv derinde, før det bliver en bragende annonce succes. Men nu er det i al fald sikkert at Google har sagerne på plads.
Hej Jacob – Ja.. den MÅ næsten prøves af
Det er nu langt fra sikkert, at de indsamler informationen fra Google+.
Ifølge Google’s hjælp, så bliver der nærmere opbygget en profil over brugeren ud fra hvilke websites (der kører med display annoncer) han/hun besøger.
https://support.google.com/adwords/bin/answer.py?hl=en-GB&answer=2580383
Og så er spørgmsålet som sædvanlig, om de kan indsamle nok data i lille Danmark til, at man kan oprette en profil på den specifikke bruger. Og om Google har kategoriseret typiske brugerprofiler for div. danske sites.
Det kunne være über cool, hvis de begynde at bruge data fra Google+ / logged in users i stedet. Men så tror jeg de vil rende ind i 5 tons privacy issues, da de således vil begynde at dele persondata med advertisers. Og det må man ikke uden brugerens specifikke accept.
Jeg er lidt i tvivl om det vil have en positiv effekt. Ser vi på Facebook advertising er tendensen at effekten er meget ringe, selvom det er personlige reklamer.
Dog hvis vi vender den rundt er brugerne der jo for at søge efter noget bestemt, hvilket de ikke er på Facebook for. Spænende bliver det at følge.
Og så må man håbe at der snart kommer en løsning til Not provided