Få overblik over flere analytics konti

Forleden fjernede Google Analytics linket til den gamle version, og der blev skrevet R.I.P. på Twitter. Den gamle er dog ikke helt død endnu, men ligger i respirator på sidste vers – linket er flyttet til bunden af siden.

I den gamle version fik vi serveret et overblik over hoveddata for de profiler vi har under samme konto.

Jeg har set rigtig mange spørge hvordan man får det frem i den nye udgave, og svaret er desværre at det ikke er muligt i analytics. Løsningen er at bruge nogle eksterne værktøjer.

Sådan får du data overblik for flere profiler

Det værktøj jeg finder det lettest med er GaDataGrabber. Det er udviklet en en finsk fyr, der virkelig kan trylle med Visual basic. Anyway, jeg fik ham til at lave en video om hvordan man gør, så brug 3:22 på at se hvor let du kan gøre din hverdag, hvis du administrerer flere sites og har brug for overblikket:

Du kan downloade GaDataGrabber her. (og nej, jeg får ikke procenter af nogen form).

Har du andre forslag til hvordan det gøres, eller andre favorit værktøjer til dette? Så fyr løs i kommentarerne.

PS: Hvis du vil høre mere om benchmarking, så er jeg oplægsholder til næste Web Analytics Wednesday i København 9. maj…

 

VN:F [1.9.14_1148]
Rating: 0.0/6 (0 votes cast)

Ingen relaterede indlæg.

11 tanker om "Få overblik over flere analytics konti"

  1. Jacob Kildebogaard

    Tak for kommentaren Mikael. Jeg forstår dig til fulde. Jeg ved dog der er mange virksomheder, der driver en række sites, hvor der rapporteres ugentligt eller månedligt.

    Hvis det tager 30 minutter pr. gang, så er det 26 timer på et år. Til 299$ er det en timepris på 63 kr. Derudover sparer man at få lange løg ;-) Oooog, så kan værktøjet også bruges til andre ting.

  2. Mikael Rieck

    Men uanset hvor ofte der rapporteres, så kan man vel få det ud i de normale rapporter (som kan blive tilsendt på mail)?

    Eller findes der virksomheder der finde det relevant at rapportere på alle sites på een gang?

    Prisen er ikke noget særligt hvis man kan bruge det til andre ting end det hurtige overblik vi havde i det gamle GA.

  3. Jacob Kildebogaard

    Du kan ikke få overblikket ud på mail. Ikke på tværs af profiler.

    Der findes en del virksomheder. Blogindlægget opstod da jeg både så spørgsmålet på Amino, Facebook og i en direkte mail til mig. Så var det på tide at have noget at henvise til ;-)

  4. René Frederiksen

    På min arbejdsplads har vi tilknyttet en roll-up account til alle vores analytics konti. På den måde samler vi data fra alle vores sider i en ekstra account og kan så lege rundt med alle data på en gang og lave rapporter a la de overblik man havde i gamle dage.

    Fordi det er sites for samme forretning (blot forskellige lande), så handler det mere om sammenligning, benchmarking og KPI end et hurtigt overblik over hvordan det går med forretningen.

    Indtil videre er det nok for os, så vi overvejer ikke et værktøj som det i videoen, men grafer og charts ser nice ud.

    PS. Er WAW ikke den 9. i KBH? Har lige tilmeldt mig hos http://www.iihnordic.dk/kurser-og-workshops/kursusliste/web-analytics-wednesday-koebenhavn

  5. Jacob Kildebogaard

    @Rene: Wups, så er datoen rettet – det er d. 9 :)

    En rollup account er en mulighed, men det lyder også lidt tungt implementeringsmæssigt. Og ift. omsætning er det noget rod, da GA ikke kan håndtere forskellige valutaer. Men fed løsning hvis det fungerer godt for jer.

    Et konkrete tilfælde hvor der var behov, var et site, der havde en lang række samarbejdsaftaler. De ca 40 forskellige parter skulle have data på hvordan det gik med deres projekt.

  6. Mikael Rieck

    Morsomt… du når knap at skrive dette indlæg før Google implementerer, at man igen kan se visits og change siden sidste måned på oversigtsbilledet.

    De må læse med her :)

  7. Jacob Kildebogaard

    Det er god timing :) Men indtil videre er det kun besøg og for de sidste 30 dage, det er ikke så fleksibelt. Men bestemt brugbart, fx når man skal se forskel i besøg på to profiler.

  8. Jacob Kildebogaard

    Du kan se mit screenshot ovenstående. Der er flere metrics, og så kunne man vælge dag, uge, måned. Det var ikke mere fleksibelt end at man ikke kunne vælge en specifik uge, men trods alt mere udvidet.

    Dog tyder det på at der kommer mere på den kant, når de overhovedet har besøg med i oversigten nu. Når de åbner for en feature, så kommer der gerne mere fyld på senere.

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>