Liste over web analyse firmaer
Web Analyse firmaer
Det er et broget marked “out there”, så Thore fra www.onlinespecialisten.dk er gået i gang med at lave en liste over potentielle virksomheder og rådgivere når du har brug for assistance til din hjemmeside vedr. analyse og tracking.
Selv med listen til rådighed kan det være svært for en udeforstående virksomhed at vide hvad man skal vælge. Virksomhederne har forskelligt fokus, og fx er der stor forskel på Creuna og Deducta – Creuna er i langt højere grad et udviklingshus, som laver hjemmesider og til tider analyserer lidt på det, mens Deducta i langt højere grad fokuserer på analyse-delen og ikke selv står for udvikling af sites (men har designere til at lave design dannet på baggrund af facts og analyse).
Min anbefaling forud for valget af rådgiver er at surfe godt rundt på virksomhedernes hjemmeside, og se om man mærker en rigtig fokusering og brug af tracking, samt valg af system i forhold til behovet.
Læs mere på onlinespecialisten.dk og få hjælp til at finde hvem der kan hjælpe dig med webstatistikken.
Hej Jacob,
Tusind tak for omtale og link til bloggen. Sjovt at jeg først faldt over dit indlæg nu. Dit post må være undgået mine Google Alerts
Du har i øvrigt fuldstændig ret i at det er svært at vælge udbyder, og der er stor forskel på deres baggrund. Det var også derfor at jeg i første omgang havde undladt Creuna fordi de i til mit kendskab i højere grad var et user experience firma til start. Oder? Men nu er de jo Google Certificerede ligesom Guava, så helt skidt kan det jo ikke være.
Glæder mig til guldkorn fra dit site.
Hej Jacob
Det er rigtigt at Creuna tidligere primært har været et udviklingshus, men i de sidste par år, er der oprustet på en lang række områder, herunder Webanalyse, hvor vi efter min overbevisning, er de største og mest erfarne i Danmark med syv dedikerede konsulenter, der udelukkende arbejder med Webanalyse.
Hej Lasse
Tak for din kommentar.
Syv webanalyse medarbejdere må betragtes som mange i dagens Danmark. Dog kan det være svært at definere en stor webanalyse afdeling/firma, for man kan gøre det på mange måder. I nogle tilfælde kan det være anbefalelsesværdigt at outsource fx kvalitative analyser til virksomheder der er eksperter i dette, også hvis der skal eye-tracking ind over. I andre tilfælde kan det være en stor fordel at have en eller flere medarbejdere som selv har disse kompetencer. Og så må jeg lige kommentere at den udmeldte strategi fra Creuna (blev meldt ud for for nogle måneder siden) vist også mest omhandlede antallet af medarbejdere – at være mange
Mit indtryk er stadig at Creuna hovedsageligt er et udviklingshus, bl.a. på baggrund af tidligere arbejde med nogle af jeres kunder (måske tidligere). Men det er kun positivt hvis der generelt bliver løftet på webanalyse fronten i hele DK. Det vil åbne øjnene hos mange flere virksomheder.
Hilsen Jacob
Hej Jakob
Jeg er rigtig ked af at du har fået det indtryk, for intentionen er at være et Full Service Digital Agency :-). At det som konsekvens betyder at vi er mange udviklere, mange konsulenter indenfor UX, design, webanalyse, Online marketing, e-commerce osv. Dette hænger ikke sammen med et ønske om BLOT at være mange, men istedet et ønske om at være i stand til at udnytte de synergier der opstår mellem de forskellige faggrupper og discipliner og derigennem tilbyde vore kunder en unik service.
For webanalyse betyder det blandt andet, at vi netop skaber et godt sammenspil mellem kvantitative undersøgelser og kvalitative undersøgelser idet webanalyse konsulenter kan arbejde direkte sammen med UX’ere med f.eks antropologisk baggrund.