Konverterende klik i AdWords – hvad er et konverterende klik?

Når man markedsfører sig via Google AdWords er det enormt vigtigt at kende effekten af sin markedsføring. Man taler typisk om konverteringer i online markedsføring. En konvertering i AdWords betyder, at en bruger har klikket på din annonce og så købt. På grund af din annoncering har du dermed skaffet et salg. Hvis du ikke sælger varer på din hjemmeside kan din konvertering være en kontakt eller et download. Overordnet set er en konvertering, den handling du ønsker at brugerne udfører på din hjemmeside.

Hvad er Konverterende klik i Google AdWords?

Du har lige lært at en konvertering i din webshop er et salg. I AdWords møder du udtrykket “Konverterende klik”. Det viser hvor mange personer, der har klikket på en annonce og derefter købt. I AdWords kom begrebet Konverterende Klik frem i 2014, tidligere hed det blot Konverteringer.

For at kende antal konverteringer fra din AdWords markedsføring skal du oprette konverteringerne og implementere kode på din hjemmeside. Du kan også importere data fra din Google Analytics, hvis du har sammenkoblet de to værktøjer.

Hvis du vil lære mere om AdWords og konverteringer, så er det et emne der i høj grad omtales og beskrives i bogen AdWords for Webshops. I bogen får du en præcis guide til hvordan du sætter op så du kender konverteringerne samt hvordan du bruger de data til at optimere dine kampagner med.

Bogen har fået meget ros, og sælges her på sitet. Du kan hente en gratis light-udgave af den bogen “AdWords for Webshops”. Læs mere her.

Læs om min nye AdWords bog

close
Facebook IconYouTube IconTwitter IconBesøg vores Google+ side