Alt om webanalyse & tracking

Netminers

Pris

Prisen på Netminers system afhænger af antal sidevisninger og besøg. Prisen er lavere end for Omnitures SiteCatalyst.

Fordele ved Netminers

Netminers system har to features, som man ikke finder i de gratis tracking værktøjer: De har udviklet et avanceret webmapping system, som laver statistiske analyser og segmenterer brugerne, og derudover kan man tilkoble deres survey system, så man kan lave adfærdsbaserede brugeranalyser. Der er pt. (endnu) ikke nogen fast menu, så alle data findes ved selv at lave dashboards. Fordelen ved dette er at man tvinges til at overveje hvilke variable, der giver størst værdi, og man får på den måde dannet et skræddersyet dashboard, som giver en størst værdi. Det er derudover let at lave forskellige målrettede dashboards (målret fx dashboardet til de forskellige niveauer i organisationen). Øvrige fordele er at man selv ejer sin data (modsat de gratis værktøjer), og Netminers tilbyder tilmed at importere tidligere data til systemet (hvis man har nogle log-filer).

Ulemper ved Netminers

Jeg har endnu ikke afprøvet det nye system i høj nok grad til at kunne påpege direkte ulemper. Umiddelbart er ulempen i højeste grad, at ikke alt er endeligt testet og implementeret, så elementer som e-commerce tracking fx knap har set dagens lys.

Øvrige bemærkninger

Netminers er dansk, så har man ønsker til specifik udvikling er sandsynligheden for at det laves betydeligt højere. Deres survey integration kan bruges for at kun brugere med en specifik adfærd får undersøgelsen, men også den anden vej rundt, så man efterfølgende kan se respondenternes adfærd. Mit bud er at Netminers inden for de næste år byder på flere nye måder at analysere adfærdsdata på, da det til dels er et forskningshus.

Web: http://www.netminers.dk

Læs blogindlæg om Netminers

Læs også om systemerne Google Analytics, Yahoo! Web Analytics, Woopra Realtime Tracking, Gemius TrafficOmniture SiteCatalyst samt Clicktale

close
Facebook IconYouTube IconTwitter IconBesøg vores Google+ side