Udbydere

Hvilket system til webstatistik skal man vælge?

 

Antallet af udbydere af webstatistik bliver større og større så hvilket webstatistik system skal man vælge?
Hjemmesider er ikke ens, og dermed heller ikke behovene. Der er to måder at gribe dette an på.

  1. Start med et gratis værktøj, for derefter at have større kendskab til dit behov og samtidig blive klar over hvad man mangler ved det gratis værktøj (hvis noget – de er efterhånden meget avancerede). Virker værktøjet tilfredsstillende kan dette beholdes, eller man kan skifte til et mere avanceret system, med viden om ens behov.
  2. Den anden mulighed er at få rådgivning af erfarne webanalyse konsulenter, som kender de forskellige værktøjers fordele og ulemper, og dermed kan matche dit behov præcist.

Alle systemerne kan give dig de mere basale oplysninger om dit website som

  • Antal besøg, sidevisninger, unikke besøgende, tidsforbrug på sitet
  • Mest læste sider
  • Hvilke trafikkilder, der gav besøgene
  • Hvilke søgeord brugerne havde søgt på forud for besøget
  • Hvilke by/land brugeren kom fra
  • Og mange flere “generelle” statistikker om dit site og dine besøgende

Læs mere om alle værktøjerne, og se screenshots fra systemerne. Tryk på systemernes navne for at læse mere om dem:

De gratis

Google Analytics
Yahoo! Web Analytics
Woopra Realtime Tracking

Betalte systemer

Gemius Traffic
Netminers
Omniture SiteCatalyst

Klikværktøjer

Clicktale

Beskrivelsen af værktøjerne er ud fra egne erfaringer og holdninger.

close
Facebook IconYouTube IconTwitter IconBesøg vores Google+ side