Ebusiness tracking

Spor hvad dine brugere køber på din hjemmeside med Ebusiness tracking – også kaldet e-handelssporing.

Implementering af E-handelssporing

Mange tror at implementering af ehandelssporing er utrolig svært og omstændigt. Men det behøver det slet ikke være, og slet ikke i forhold til udbyttet. Hvis du sælger varer online, så er det et must at have det implementeret.

Ligemeget om du bruger Google Analytics, Yahoo! Web Analytics, SiteCatalyst eller et helt fjerde webstatistik værktøj, så er metoden den samme. Du skal spore salget og detaljerne omkring salget på din bekræftelsesside. Det betyder at du skal placere koden, som passer til dit system, på bekræftelsessiden. Nogle af variablene SKAL spores, mens andre er valgfrie. Jeg kan kun anbefale at spore mest muligt. Jo flere af oplysningerne du sporer, jo mere har du mulighed for at analysere på efterfølgende.

Udbytte af sporing af salg

Udbyttet af at spore salg er enormt. Du får nu mulighed for at se hvilke produkter, som bliver set, og hvilke produkter flest køber. Men det er blot en lille del af det. Du kan fx. se hvilken trafikkanal, som i højest grad giver salg af et specielt produkt eller produktkategori. Forestil dig fx at brugerne, som kommer fra Website A i høj grad køber kageruller, mens brugerne fra Website B næsten kun køber gryder. Med den viden kan du målrette indholdet på din hjemmeside meget bedre: Når brugeren kommer fra Website A, så skal du fremvise kageruller og når brugeren kommer fra Website B, så skal der kun være gryder på forsiden.

Læs Webanalyse bloggen for yderligere info