Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /var/www/webanalytiker.dk/public_html/wp-includes/plugin.php on line 580

Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /var/www/webanalytiker.dk/public_html/wp-includes/plugin.php on line 580
Blog om webanalyse, webstatistik og tracking - Part 3

Blog: 30% af dine besøg kommer fra mobile enheder

30% af dine besøg kommer fra mobile enheder

Måden nettet og webhandel foretages er i voldsom ændring i disse år. Jeg har tidligere lavet en analyse, der viste en voldsom stigning af brugen af mobile enheder. Den viste at 10% af alle besøg i en webshop i oktober 2011 blev foretaget fra en mobil enhed – i april 2012 var samme tal steget til 18%. Du kan læse den fulde […]

Læs mere…

AdWords Remarketing på search

Google AdWords har gennem det sidste år rørt rigtig meget på sig. Af spændende udvidelser kan i flæng nævnes: Mere fokus på Remarketing Remarketing via Analytics data (dvs. du kan målrette annoncer mod brugere med en helt specifik adfærd på sitet, fx dem der har købt for minimum 300 kr, på baggrund af Google Analytics data). Dynamic search ads (her kan du aktivere […]

Læs mere…

Konference kun om konverteringsoptimering

De sidste 8 måneder har jeg været på 5-6 konferencer, herunder i Danmark, Tyskland og et par stykker i Stockholm. Det har været fantastisk inspirerende, lærerigt og super fedt at “komme ud” og snakke med ligesindede. Både folk der var lige så nørdede og kunne juble lige så meget over en Analytics graf, men også folk, med samme udfordringer og […]

Læs mere…

Certified Web Analyst

Mandag morgen vågnede jeg op til en rigtig god mail: Jeg havde bestået min eksamen og jeg er nu officielt certificeret web analyst fra Digital Analytics Association. Digital Analytics Association (tidligere Web Analytics Association) er den internationale brancheforening, og står for fx Emetrics konferencerne. Certificeringen handler ikke kun om hardcore webanalyse, men ser lidt mere holistisk på optimering og måling. Testen kan inddeles i […]

Læs mere…

Sådan sporer du interne søgninger

Har du en intern søgefunktion på dit site? Så skal du kigge med her. Der er kun to steder i Analytics hvor vi får brugernes egne ord på hvad de søger. Det ene er søgningerne fra Google (både organisk og AdWords), og det andet er når brugerne søger inde på sitet. Søgefunktionen inde på sitet er ofte stærkt overset i Analytics data, […]

Læs mere…
close
Facebook IconYouTube IconTwitter IconBesøg vores Google+ side