Blog: Viden om webanalyse til kommunikationsbranchen

Viden om webanalyse til kommunikationsbranchen

  Webanalytikeren skriver til kommunikationsbranchen Mit erklærede mål er at udbrede viden om webanalyse til alle, der har et website eller overvejer at få et. Jeg har derfor forfattet og fået publiceret en artikel på kommunikationsforum.dk, som i dag er på forside og sendt ud i nyhedsbrevet. Ønsker i at læse indholdet så klik på: artikel om webanalyse fra A til W. Forslag til […]

Læs mere…

Webanalytiker.dk anbefaler webanalyse bøger

Hvad er din favorit webanalyse bog? Webanalytiker.dk er nu også udvidet med anbefalinger på webanalyse bøger. Se webanalytikerens bud på de webanalysebøger, som bør læses. Mit indtryk af størstedelen af webanalyse bøgerne er at de er meget avancerede, og at selv erfarne webanalytikere får værdi ud af at læse dem. Derimod er der færre bøger, som let fører nye interesserede ind i […]

Læs mere…

Webanalytiker.dk beskriver udbyderne

Weekenden er brugt på at udvide indholdet på www.webanalytiker.dk, så indholdet på det “faste” site bliver lidt mere dybdegående. Under fanen “Tracking” og “Udbydere” kan du nu se præsentationen af de mest benyttede tracking værktøjer i Danmark. Jeg har ikke inddraget Webtrends (endnu) og derudover vil et par andre systemer måske blive savnet. Hvad er jeres holdning til indholdet? Svarer indholdet og […]

Læs mere…

Webanalyse – 2008 historik og 2009 fremtid

Webanalyse 2008 – året der gik I år 2008 kom der for alvor aktivitet i forhold til webanalyse. Nye systemer så dagens lys, andre kom i nye eller opdaterede udgaver og virksomhedernes fokus har bestemt rykket sig mere mod analyse. Nye webanalyse udbydere 2008 I år 2008 stødte jeg på flere helt nye webanalyse udbydere på markedet. Udover at det altid er spændende […]

Læs mere…

Gratis analyseværktøjer: Få inspiration fra brugerne – chat med dem

Chat med brugerne Der er mange måder at analysere sit site. Typisk deles det op i The What og The Why. Hvad gør brugerne, og hvorfor. At chatte med brugerne er en klar The Why, da du nu direkte kan spørge en bruger hvad de synes om dit site. Jeg har deltaget ved diverse kvalitative undersøgelser af websites, og det er […]

Læs mere…
close
Facebook IconYouTube IconTwitter IconBesøg vores Google+ side