Kundetilfredshedsanalyse

Forbedr din hjemmeside og få gladere kunder ved hjælp af en kundetilfredshedsanalyse

Optimer med en kundetilfredshedsanalyse

Du kan få værdifuld sparring fra dine kunder. De har været gennem hele forløbet på din hjemmeside – fundet hjemmesiden, surfet rundt og fundet varen, lagt i kurven og købt. Så de ved rigtig meget, og kan meget vel have holdninger til hvad der bør forbedres.

En kundetilfredshedsanalyse er sjældent kun om deres holdning til hjemmesiden, men også om hvad de generelt synes om servicen, leveringen og produktets kvalitet.

Stil de rigtige spørgsmål

Når du laver din spørgeramme til dine kunder, så overvej først hvad du ønsker at få ud af at spørge dine kunder. Vil du gerne øge din kundetilfredshed, så stil spørgsmål om hvad de synes var godt og skidt og hvad du kan gøre bedre. Ønsker du i højere grad at forbedre din hjemmeside, så spørg i højere grad ind til hvad der var godt og skidt ved din hjemmeside, og hvad de havde svært ved.

Interview med kunder

Det kan være relevant at få dybere indblik i kundernes oplevelser, og der kan det anbefales at lave interviews eller en fokusgruppe med kunder. Det giver mulighed for at spørge dem om flere detaljer, og sætte sig mere ind i deres tanker.

Handlingsorienterede undersøgelser

Uanset om du spørger dine kunder via et spørgeskema eller en kvalitativ undersøgelse, så er det vigtigt at du har mulighed for at tage handling på de input og resultater du får. Vær derfor altid meget bevidst om stille spørgsmål og undersøge vinkler, hvor du kan tage handling og forbedre bagefter.

Læs mere om hjemmeside analysemarkedsanalyser eller adfærdsbaserede brugerundersøgelser