Hvad skal der til for at øge salget i en webshop? Svaret er kort og godt flere besøg og/eller højere konverteringsrate.

Skaf flere besøg og få flere salg

Med flere besøg i butikken, så får du flere salg. Lad os sige at du i dag har 10.000 besøg om måneden, og 200 køber. Det er en konverteringsrate på 2%. Hvis du skaffer 1.000 besøg mere, så vil du have 20 salg mere. En fantastisk måde at skaffe mere trafik er ved at få din webshop placeret bedre på søgemaskinerne – midlet er søgemaskineoptimering.

Øg din konverteringsrate og få flere salg

Konverteringsoptimering handler om at øge andelen, der køber. I dag har du 2% der køber, hvilket giver dig 200 salg. Hvis du kan øge konverteringsraten til 3,5%, så får du i stedet 350 salg med den samme trafik. Øger du også trafikken til 11.000 besøg, så vil du have 385 salg.

Hvad giver analytics så?

Jeg har mødt en del, der fejlagtigt tror at analytics og webanalyse ikke har noget at gøre med konverteringsoptimering. Det er helt forkert. Webanalyse viser netop hvor hullerne er, hvad du skal justere, hvilke trafikkilder der konverterer godt (så du skaffer mere af den gode trafik frem for den dårlige), og meget mere. Så webanalysen er arbejdshesten, der bidrager til en stor del af anbefalingerne i forbindelse med konverteringsoptimering.

Lær analytics, konverteringsoptimering og søgemaskineoptimering af eksperterne

Jeg har den glæde at kunne tilbyde dig et fantastisk kursus, hvor du lærer mere om alle de ovenstående emner. Sammen med eksperterne Morten Vadskær og Frank Hellerup Madsen holder jeg workshop – både en workshop for begyndere og en for øvede.

Udover de tre emner kommer vi også ind på optimering af AdWords annoncering.

Onsdag d. 9. marts kan du få tips til at få top tunet din webshop, 3 oplæg, sparring og netværk med både os tre, og de andre spændende deltagere. Prisen er kun 1.395 kr., så skynd dig at tilmelde dig mens der stadig er pladser. Læs mere og bestil plads på Webshop tigerspring.

VN:F [1.9.14_1148]
Rating: 0.0/6 (0 votes cast)