Alt om webanalyse & tracking
5
august

En sen aftentime lykkedes det Morten Vadskær  og jeg (forfatterholdet til Analyticsbogen) at få en snak om hvordan vi hver især har brugt eventtracking (hændelsessporing) til at finde ud af nogle utrolig værdifulde ting. Eventtracking i Google Analytics lyder tørt, men værdien sparker røv – ved du fx hvor mange fejl der bliver lavet i dit betalingsflow? Og hvad du kan fjerne for at øge konverteringen?

Jeg kom til at lave en Thorborg – snakker i 1½ minut før Morten får indført et ord, men hans ord er værd at vente på. Så tag et lyt til 8 minutters god snak om brug af eventtracking.

Hør hvordan du kan bruge Eventtracking

Fík vi nævnt at du kan hente en gratis udgave af Analyticsbogen? Skynd dig over på Analyticsbogen.dk

VN:F [1.9.14_1148]
Rating: 0.0/6 (0 votes cast)

Ingen relaterede indlæg.

Category : Google Analytics

Trackbacks & Pingbacks


Comments

Søren Sprogø august 12, 2010

Sjovt, det er ikke mere end et par uger siden at jeg proppede event tracking på alle fejl i checkout flowet. Nu mangler jeg så at finde ud af den perfekte måde at rapportere på det :-)

Men indtil videre har det da afsløret, at halvdelen af dem der bruger Eniro telefonnummeropslag efterfølgende lige glemmer at skrive deres e-mail adresse også.

Vadskær august 14, 2010

Auch – halvdelen; det var godtnok ikke så lidt. Der er da basis for at lave en lækker lille fade-up, der fortæller, at de også lige skal huske at tilføje email-adressen.

Jeg tror, jeg har udtænkt det bedste scenarie. Event tracking på fejl og virtuel pageview på et korrekt udfyld felt. Dermed kan man lave en kanal på selve formularen. Tror vist der er til et blog-indlæg

Jacob Kildebogaard august 15, 2010

@Søren: Det er en klassiker med nummer opslag og mailen så mangler. Det har jeg også set grimme data for tidligere.

Rapportering kan vel gøres ret simpelt: To tal for hver fejl:
- Hvor mange der laver fejlen (og hvor mange der samlet set kommer til det step)
- Og af dem, der laver fejlen, hvor stor en andel køber ikke. Dvs. konsekvens af fejlen.

@Vadskær: God idé at opsætte funnel for form. Men det vil dog påvirke antal sidevisninger rimelig meget, så det er måske en ide kun at gøre periodisk…

Vadskær august 15, 2010

@Jacob: Det kan vel klares med et filter af en art ;o)

Michael Kjeldsen august 19, 2010

Morten,

jeg er tilbøjelig til at give dig ret i, at folk ikke rigtig bruger share-funktionen.

http://bartendermagasinet.dk/ har jeg siden starten af juli sporet hændelser på funktionen, og indtil nu har der været en klikfrekvens på 3,2803017877644743316385107429884e-4 – eller 0,000328030178776447433163851074299 ~ 0,0003%

Nå, nok talnørderi… summa summarum er, at funktionen nok bliver kvalt ved næste opdatering.

Vadskær august 20, 2010

Dejligt, Michael. Dine tal bekræfter helt klart hvad jeg også ser. Kan du så få fjernet de Share-funktioner ;o)

Michael Kjeldsen august 20, 2010

Vadskær, du ved hvordan det er med den slags – der skal testes! Betyder deres tilstedeværelse noget for konverteringen?

Hvis deres tilstedeværelse betyder flere målopnåelser, så bliver de – og det er en test der er i pipeline ;-)

Skriv en kommentar

close
Facebook IconYouTube IconTwitter IconBesøg vores Google+ side