Boganmeldelse af Brian Brandts jyske tips

Brian Brand udgav i foråret en bog om jysk markedsføring, hvor konceptet er at skaffe trafik og kunder uden at det behøver koste så meget. Da al markedsføring online er målbart, synes jeg bogen er interessant at anmelde. Samtidig er jeg redaktør på kapitlet om analyse, så en lille finger har jeg selv haft med :-) (For god ordensskyld: Jeg får hverken procenter af bog eller affiliate af denne anmeldelse).

Hvem er Brian Brandt?

For dem der ikke kender Brian Brandt kommer her først en kort introduktion. Han er en initiativrig iværksætter, som har specialiseret sig i forhold til at lave WordPress blogs med firmaet wpdk.dk, han har startet e-bogs forlaget Myll, og har tidligere udgivet e-bogen “Webshop Hvordan”.

Bogens emne og indhold

Bogens titel “Jysk e-marketing” antyder fint hvad det drejer sig om. Bogens udgangspunkt er hvordan man kan lave e-marketing gratis eller i al fald til en god pris. Dette med lidt jyske kræmmerier og metoder omkring.

Bogen er bygget op omkring Brians egne erfaringer, specielt i forhold til salget af hans første bog – Webshop Hvordan. I bogen kommer Brian vidt omkring mulighederne for at skaffe trafik, fx med søgemaskineoptimering, adwords, pressemeddelelser, Twitter, Facebook og andre sociale medier.

Er bogen interessant for dig?

Jeg vil gerne fra start sige – bogen er ikke interessant for alle. Men det er bøger sjældent, så her er mit bud på målgruppen, som vil finde bogen interessant. Bogen er absolut en starter-bog, som slet ikke går i dybden med emnerne (det siger sig selv når et emne som SEO har et kapital, samtidig med at Demib udgiver en bog om samme emne på 1400 sider). Derimod får du en introduktion til mange forskellige muligheder, hvilket giver dig mulighed for at finde ud af hvad der er interessant for dig og din forretning, og dermed kan du fokusere mere præcist fra starten af.

Jeg mener derfor at målgruppen, som vil finde bogen interessant er alle, som er i opstarten af et web-projekt, hvor der er behov for trafik. Målgruppen har typisk ikke så stort kendskab til web og online, men har brug for en bred indføring i de muligheder der er. Her er bogen virkelig perfekt. Så kan man selv finde ud af hvilke emner der efterfølgende bør læses mere om.

Hvor jysk er godt og mindre godt

I bogen tager Brian meget udgangspunkt i hans egne erfaringer med hans første e-bog. Det er rigtig interessant, da læseren samtidig får indsigt i resultaterne af hans eget arbejde. Til tider savner jeg dog at der generaliseres lidt mere, da salget af hans e-bog ikke altid kan sammenlignes med opstart af webshop fx. Så du får plantet frøet til at tænke ud af boksen, men skal selv komme videre og overveje hvilke medier, som kunne være relevante at sende pressemeddelelser fx.

Bogen indeholder også et kapitel om analyse, hvor du får duften af lidt af værktøjerne og mulighederne. For at optimere din indsats af alle mulighederne, så skal al effekt naturligvis måles, og her er webanalyse essentielt.

Hvis du er i tvivl om hvorvidt bogen er interessant for dig, så skynd dig at hente light-udgaven gratis. Så kan du selv overveje om du vil investere de 500 kr. bogen koster. MEN HOV: Som Webanalytiker.dk læser, så har jeg den fornøjelse at kunne give hjælpe dig med en rabat på hele 25%. Så du får bogen for kun 375 kr. – når du køber skal du blot skrive “Webanalytiker” i kommentar/rabat feltet. Dette tilbud gælder kun i en begrænset periode.

Relevante links:

Jysk E-marketing

Brian Brandt

VN:F [1.9.14_1148]
Rating: 3.6/6 (1 vote cast)
Bog om markedsføring - på jysk, 3.6 out of 6 based on 1 rating
Tags: