Alt om webanalyse & tracking
14
januar

 

Webanalytikeren skriver til kommunikationsbranchen

Mit erklærede mål er at udbrede viden om webanalyse til alle, der har et website eller overvejer at få et. Jeg har derfor forfattet og fået publiceret en artikel på kommunikationsforum.dk, som i dag er på forside og sendt ud i nyhedsbrevet.

Ønsker i at læse indholdet så klik på: artikel om webanalyse fra A til W.

Forslag til emner til andre indlæg på kommunikationsforum eller andre steder modtages gerne.

VN:F [1.9.14_1148]
Rating: 0.0/6 (0 votes cast)

Har du også overvejet at læse følgende spændende blogindlæg?:

  1. Webanalytiker.dk skriver på kommunikationsforum Webanalytiker.dk skriver om måling af nyhedsbreve på kommunikationsforum.dk Så er...
  2. Webanalyse – 2008 historik og 2009 fremtid Webanalyse 2008 – året der gik I år 2008 kom...
  3. Få sidste nye viden gratis med Webjuice.dk Vil du have sidste nye viden om Google Analytics og...
  4. Google Analytics Event tracking – trin for trin Google Analytics – nu med event tracking Google Analytics hændelsessporing...
  5. Webanalytiker.dk beskriver udbyderne Weekenden er brugt på at udvide indholdet på www.webanalytiker.dk, så...

Category : Nyheder / Tracking / Webanalyse / Webanalyse branchen

Comments

Søren Sprogø januar 15, 2009

Conversion Funnel for Dummies!

Kunne være fedt med en artikel, der i menneskesprog beskriver hvad en simpel Conversion Funnel er, og hvordan den benyttes.

Hov, kunne være jeg selv skulle skrive sådan en artikel på min blog… :-)

Jens januar 30, 2009

Hej Jacob

Jeg kan ikke finde noget om back links på din side. Jeg har prøver din interne søgemaskine :) er det noget du kan beskrive lidt ved lejlighed?

Vi vil gerne optimere en side med 4 sprog hvordan kan det gøres smart?

MVH
Jens

Jacob Kildebogaard januar 31, 2009

@Jens: Mange tak for din kommentar. Nu er det et ret stort spørgsmål du slynger ud, det vil være det samme som at jeg spurgte dig hvordan jeg får succes i Kina. Men et par hurtige råd er
- Implementer tracking så i ved hvad brugerne foretager sig (lige pt. kan i kun se data via logfiler, det er noget rod)
- Jeg ville analysere adfærden på det sprog, som har flest besøgende, og kort se om resultaterne matcher de andre sprog. På den måde sparer man at analysere til bunds 4 gange. (optimalt var URL eller sidetitel ens for alle sprog så man kan analysere samlet, men det er ikke tilfældet på jeres site).
- Stav rigtigt… Den danske version er lidt spøjs (service staves service). Få en dansker til at korrekturlæse, så det ikke er præget af svenske ord. Det går også ud over jeres SEO.
Med tracking implementeret kan i analysere på backlinks og effekten af de forskellige søgeord.

Mange tak for spørgsmålene, jeg skriver emnerne på listen over potentielle blogindlæg :-)

Skriv en kommentar

close
Facebook IconYouTube IconTwitter IconBesøg vores Google+ side